24 lipca 2018

Uchylam rąbka tajemnicy (Poradnik selfa)

Premiera mojego poradnika dla samodzielnie publikujących autorów („Poradnik selfa”) się zbliża. Do startu przedsprzedaży zostało tylko kilka tygodni, więc mogę podać pierwsze, oficjalne szczegóły na jego temat. 

Jak wiecie, ostatnio poruszałem kwestię objętości książek, więc od tego zacznę. „Poradnik selfa” ma objętość 21,5 arkuszy wydawniczych (863 tysiące znaków), co po złożeniu daje dokładnie 488 stron. W treści znajdziecie 175 ilustracji oraz 11 tabel. Niepewna jest jeszcze sprawa tytułu, bo nie jestem pewien czy mam  idealny tytuł, czy wciąż tylko jeszcze roboczy. Niebawem udostępnię projekt okładki,  który teraz jest konsultowany, wszak przecież to jeden z ważniejszych (promocyjne) elementów książki! 

Wspomniałem, że książka jest już po składzie. To prawda. Nie znam jeszcze dokładnych jej wymiarów. Wiem, że format będzie nieco większy niż standardowe 148 × 205 mm. Został on wymuszony przez ilustracje (np. sposób dodawania publikacji do platform wydawniczych krok po kroku albo zasady projektowania okładek). Zamieściłem je, aby zwiększyć czytelność poruszanych tematów. Chciałem, aby były czytelne dla odbiorcy, a to oznaczało większy format.



Niestety nie będą one kolorowe. To bardzo podniosłoby cenę, która i tak będzie moim zdaniem wysoka. Na szczęście książka będzie dostępna w przedsprzedaży. Ustaliliśmy z wydawnictwem, że w chwili jej startu cena będzie obniżona o około 50%. I z każdym dniem będzie wzrastać, aż do oficjalnej premiery, kiedy zrówna się z ceną okładkową. Edycja elektroniczna zostanie udostępniona później. Mniejszy format oznaczałby również, że książka musiałaby liczyć ponad 650 stron, lub dwa tomy. A tego nie chciałem. 

Na naszym rynku nie pojawiła się dotąd podobna pozycja i żadna podejmująca temat tak szeroko. Z pewnością jest to też jedna z najbardziej obszernych, jakie kiedykolwiek na ten temat wydano. Na mojej stronie autorskiej www.wydawca.net znajdziesz oryginalny spis treści. Mam nadzieję, że pozwoli się on zorientować, jak wiele tematów w „Poradniku selfa” poruszyłem, oraz jak bardzo może pomóc autorom, myślącym o samopublikowaniu. Ważne, że treść książki to czyjeś pomysły, ale wyłącznie moja praktyka.

Pierwszą książkę wydałem w 2005 roku. Mój pierwszy e-book pojawił się rok później, chociaż amatorsko wydawałem je od 2002 roku. Przez prawie dwa lata prowadziłem własne wydawnictwo. Współpracowałem z kilkoma wydawcami i opublikowałem samodzielnie wiele własnych tytułów. W „Poradniku selfa” znajdziesz moje doświadczenia i wiedzę zbieraną przez prawie piętnaście lat działania na naszym oraz międzynarodowym (Amazon, Smashwords itp.) rynku. Niewielu jest w Polsce takich autorów.


Gorąco zachęcam do zapisania się na newsletter. Zapisując się pierwszy dowiesz się o m.in. starcie przedsprzedaży „Poradnika selfa”, a zatem będziesz mógł zamówić tę niezwykłą książkę w najniższej cenie. Poniżej znajdziesz kilka jej pierwszych fragmentów. Jeśli masz je ochotę skopiować i gdzieś umieścić, proszę bardzo! Proszę tylko o dodanie hiperłącza do tej strony. Zainteresowanych patronatem medialnym lub egzemplarzem recenzenckim, proszę o kontakt.  Do newslettera można zapisać się tutaj >>>>

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Komentarze wulgarne, hejt oraz spam będą usunięte.

Jak powstawała moja książka. Wielki Pies - kryminał inspirowany faktami. Kulisy pisania.

  Kilka tygodni temu pojawiła się moja nowa powieść z serii astronomicznej pt. „ Wielki Pies ”. Jak wszystkie moje kryminały i ta jest oczyw...